World Of Jumanji

Chessington World of Adventures Resort en Sony Pictures Entertainment hebben vandaag ‘World of Jumanji’ aangekondigd. Deze ontwikkeling van £ 17 miljoen, die in het voorjaar van 2023 wordt geopend, markeert ’s werelds eerste themaland voor de kassa-hit Jumanji-filmfranchise en de grootste investering in de geschiedenis van het beroemde Britse resort.

Het project brengt entertainment- en industrie-experts van over de hele wereld samen terwijl ze een wereldprimeurervaring creëren die diep duikt in de avontuurlijke, actievolle verhalen die te zien zijn in de kaskrakers van Jumanji-films. Voor degenen die denken dat ze dapper genoeg zijn om de wereld te betreden, geeft een eerste blik op enkele van de voorgestelde ontwerpen een opwindende blik op wat ze kunnen verwachten. Het indrukwekkende toegangsportaal, dat is gehuld in de onheilspellende en overwoekerde Jumanji-jungle die de ontwikkeling domineert, creëert het perfecte meeslepende startpunt voor gasten terwijl ze zich voorbereiden op het aangaan van een hele reeks uitdagingen.

De iconische en onmisbare Jaguar Shrine-structuur doemt 55 voet hoog op en houdt iedereen die binnenkomt in de gaten terwijl het wacht op de terugkeer van het vloekopheffende Jaguar’s Eye-juweel. Meer details over de wilde ritten, avontuurlijke attracties en dramatische ervaringen die gasten kunnen verwachten te ontdekken in de ‘World of Jumanji’ zullen de komende maanden worden gedeeld.

Fotocredit; Chessington World of Adventures Resort

Het nieuws volgt op een multi-territoriale exclusiviteitsovereenkomst tussen de Resort-exploitant, Merlin Entertainments en Columbia Pictures Location Based Entertainment, die eerder dit jaar werd aangekondigd. De schaal van deze plannen maakt deel uit van Merlin’s bredere wereldwijde strategie om zich bezig te houden met en samen te werken met toonaangevende IP en merken in haar wereldwijde domein. Het is ook een cruciale stap in de grotere wereldwijde strategie van de studio om te groeien en locatiegebaseerd entertainment uit te breiden. De marktleidende studio bekijkt hoe het zijn sterke wereldwijde film- en tv-merken verder kan gebruiken om kansen te creëren voor het publiek over de hele wereld om zich dieper in de verhalen van de studio onder te dompelen.

TIM HARRISON-JONES, DIVISIONEEL DIRECTEUR BIJ CHESSINGTON WORLD OF ADVENTURES RESORT

“Wat is er spannender dan de wereldwijde hit Jumanji-filmfranchise tot leven te brengen binnen de grootste ontwikkeling die Chessington ooit heeft gezien. We weten wat er nodig is om het ultieme avontuur voor onze gasten te creëren, verspreid over 128 hectare biedt het resort al verrassingen om elke hoek met meer dan 40 wilde attracties en attracties, een dierentuin met meer dan 1.000 majestueuze dieren en twee themahotels, plus glamping!”

fotocredit; Chessington World of Adventures Resort

JEFFREY GODSICK, EVP OF GLOBAL PARTNERSHIPS AND BRAND MANAGEMENT AND HEAD OF LOCATION BASED ENTERTAINMENT AT SONY PICTURES ENTERTAINMENT

“Na zoveel jaren door de films te zijn vermaakt, hebben fans nu de kans om Jumanji in een geheel nieuwe dimensie te ervaren en we zijn verheugd om dit spannende avontuur aan te gaan met het creatieve team van Chessington terwijl Jumanji verder uitbreidt met zijn eigen themaland.”