Wereldwijd partnerschap

Merlin Entertainments, Europa’s grootste en ’s werelds op één na grootste exploitant van bezoekersattracties, kondigt vandaag een wereldwijd partnerschap aan met het iconische automerk Ferrari om meeslepende thematische merkervaringen te ontwikkelen in twee LEGOLAND®-themaparken, met het potentieel voor verdere uitbreiding in de toekomst.

De samenwerking bouwt voort op de succesvolle relatie van Merlin met Ferrari en omvat de onlangs geopende LEGO® Ferrari Build and Race in LEGOLAND® California.

Fotocredit; Merlin Entertainments

LEGO® Ferrari Build and Race, dat dit voorjaar wordt gelanceerd in de themaparken LEGOLAND® Billund en LEGOLAND® Windsor, is een gloednieuwe ervaring die bezoekers achter het stuur plaatst om hun eigen LEGO Ferrari te bouwen, te testen en ermee te racen met geavanceerde digitale technologie. technologie, de eerste in zijn soort die wordt ervaren in elk LEGOLAND®-themapark ter wereld.

Een LEGO-pitcrewlid begroet bezoekers bij aankomst bij de attractie en deelt leuke Ferrari-feiten, racegeschiedenis en presentatie van LEGO-race-uitrusting en prijzen met een thema. Eenmaal binnen in de garage kunnen bezoekers op de foto met een levensgrote LEGO Ferrari.
Bezoekers kunnen vervolgens hun eigen LEGO Ferrari-auto bouwen om op een van de drie racebanen te racen. Elke baan biedt verschillende obstakels, uitdagingen en een kans om de snelste tijd neer te zetten
Bezoekers kunnen dan een op maat gemaakte digitale Ferrari-raceauto maken die digitaal wordt geprojecteerd op een LEGO-racebaan gebaseerd op Pista di Fiorano en waar bezoekers digitaal kunnen strijden met andere auto’s voor de snelste raceronde!

Fotocredit; Merlin Entertainments

De samenwerking met Ferrari is de nieuwste ontwikkeling in de strategie van Merlin om IP-partnerschappen aan te gaan met enkele van ’s werelds meest populaire merken, met bestaande succesvolle partnerschappen waaronder LEGO®, Sony Pictures Entertainment en HASBRO. Merlin heeft een gevestigde staat van dienst in het uitrollen van populaire merkgestuurde concepten en attracties in het gehele landgoed onder multiterritoriale licentieovereenkomsten, waaronder in China, Noord-Amerika en Europa met HASBRO.

Gerangschikt als Europa’s top en ’s werelds op een na grootste exploitant van toeristische attracties, runt Merlin meer dan 140 toeristische attracties in 24 landen in Europa, Amerika, Azië en Oceanië. Merken beheerd door Merlin zijn LEGOLAND®, Madame Tussauds en SEA LIFE.

SCOTT O’NEIL, CEO, MERLIN ENTERTAINMENTS

“Ferrari staat bekend om zijn innovatie, prestaties en kwaliteit en sluit perfect aan bij onze ambities om samen te werken met ’s werelds meest opwindende en innovatieve merken. Onze samenwerking met Ferrari versnelt onze IP-partnerschappen in onze iconische LEGOLAND®-themaparken. Dit is precies het type eersteklas nieuwe ervaring waarvoor onze gasten hun motoren zullen laten draaien om ze in 2023 te bezoeken.

De eerste Ferrari-merkervaring die werd geopend in een Merlin-themapark, de LEGO® Ferrari Build and Race in LEGOLAND® California, opende in 2022 en stelt gasten in staat om hun eigen LEGO® Ferrari-auto te ontwerpen en te bouwen met behulp van innovatieve digitale technologie om ze te scannen en virtueel te racen in een poging om de snelste rondetijd vast te leggen.

ANNABEL ROCHFORT, DIRECTOR OF LOCATION BASED ENTERTAINMENT, MUSEUMS & ESPORTS AT FERRARI

“Als toonaangevende exploitant van attracties is Merlin Entertainments een belangrijke strategische partner voor Ferrari, die met ons samenwerkt om ons aanbod uit te breiden om Ferrari-fans van alle leeftijden aan te trekken. Vanwege het succes van onze eerste LEGO® Ferrari Build & Race Attraction in LEGOLAND California, zijn we verheugd om het concept uit te breiden naar zowel LEGOLAND Billund als LEGOLAND Windsor.”

Fotocredit; Merlin Entertainments