Weer garantie

Terwijl extreme hitte en wild weer gebieden het hele land blijven teisteren, introduceert SeaWorld de ‘Weather-or-Not’-garantie: een nieuw beleid dat een breder scala aan weersomstandigheden bestrijkt dan ooit tevoren en het meest genereuze in de themaparkindustrie.


Dit uitgebreide aanbod is bedoeld om consumenten gemoedsrust te geven bij het plannen van hun bezoek aan SeaWorld. Als extreem weer hun ervaring in het park beïnvloedt of hun vluchtplannen voor een aankomend bezoek beïnvloedt, nodigt SeaWorld hen binnen 12 maanden uit – en zonder kosten. Het Weather-or-Not Assurance-programma versterkt en garandeert de waarde van de SeaWorld-ervaring van gasten. Dit geldt het hele jaar door en omvat weersomstandigheden voor elk seizoen, zoals regen, bliksem, extreme hitte, wind, sneeuw, hagel en meer.

“Met de introductie van Weather-or-Not Assurance zijn we er trots op dat dit het meest genereuze beleid voor slecht weer in de sector is”, aldus Marisa Thalberg, Chief Marketing and Communications Officer van SeaWorld Parks and Entertainment. “Als gasten boeken en ernaar uitkijken om herinneringen op te doen in een van onze SeaWorld-parken willen we dat ze er volledig zeker van kunnen zijn dat als Moeder Natuur die dag andere plannen heeft – zelfs al is het maar voor een uurtje – ze in staat zullen zijn om op een andere dag terug te komen.

Het Weather-or-Not Assurance-programma is van toepassing wanneer ritten vanwege weersomstandigheden 60 minuten of langer gesloten zijn. Als slecht weer voortijdige sluiting veroorzaakt of een negatieve invloed heeft op de openingstijden van het park komen gasten bovendien in aanmerking voor een volgend bezoek zonder extra kosten. Dit uitgebreide beleid heeft ook betrekking op extreme hitte. Als de parktemperatuur een hitte-index van 110 graden Fahrenheit of hoger bereikt, komen bezoekers in aanmerking voor een volgend bezoek via Weather-or-Not Assurance.

Gasten moeten op de dag van hun ticket aanwezig zijn in het park of een online formulier invullen met hun originele bestelnummer om in aanmerking te komen voor een kosteloos tegenbezoek. Tickets moeten binnen 12 maanden na de uitgifte van het oorspronkelijk geplande ticket worden gebruikt. Er zijn andere voorwaarden van toepassing en de volledige details zijn te vinden op de website van elk park. Gasten van wie de SeaWorld-ervaring wordt beïnvloed door extreem weer kunnen eenvoudigweg langsgaan bij Guest Services in het park of het formulier binnen een week na hun bezoek online invullen om hun Weather-or-Not Assurance-ticket te ontvangen.
Andere merken in het SeaWorld Parks & Entertainment-portfolio respecteren ook de Weather-or-Not Assurance.

Veiligheid voorop en altijd klaar voor storm

De veiligheid van gasten, medewerkers en dieren staat bij SeaWorld voorop, vooral als het gaat om steeds veranderende en snel veranderende weersomstandigheden. Parkgereedheid omvat de medewerking van al het parkpersoneel om parkbezoekers te beschermen en zich te houden aan dierspecifieke veiligheidsprotocollen. De parken voldoen ook aan de normen van NOAA National Weather Service als StormReady. Erkend als StormReady betekent dat SeaWorld-parken een 24-uurswaarschuwingspunt hebben met een noodoperatiecentrum en meerdere methoden gebruiken voor het ontvangen van waarschuwingen en voorspellingen voor zwaar weer. SeaWorld-parken geven ook prioriteit aan het waarschuwen van het publiek en beschikken over een systeem dat de weersomstandigheden lokaal controleert, plus een formeel plan voor gevaarlijk weer, inclusief het trainen van spotters voor zwaar weer en het houden van noodoefeningen om volledige paraatheid voor bezoekers, personeel en dieren te garanderen.