Partnerschap om ongeëvenaarde meeslepende gezinservaringen te creëren

Een overeenkomst van meerdere miljoenen ponden en meerdere gebieden in Europa, de VS, Groot-Brittannië en Australië.

Partnerschap om ongeëvenaarde meeslepende familie-ervaringen te creëren die spelers van alle leeftijden en niveaus boeien, inspireren en verbinden. Meeslepende Gamebox-suite met iconische familiegedreven IP-partnerschappen, waaronder: Paw Patrol, Ghostbusters, Angry Birds-game en Netflix.

Aanvankelijk gelanceerd met twee Immersive Gamebox-locaties in Australië en Duitsland in 2023 op Merlin Entertainments-locaties met plannen voor meer locaties in de komende vijf jaar.

Merlin Entertainments kondigt vandaag een samenwerking van meerdere miljoenen ponden en meerdere gebieden aan met Immersive Gamebox, het meeslepende groepsgamingplatform dat gezinnen samenbrengt door middel van een actief gedeeld spel.

Immersive Gamebox, dat momenteel 27 speellocaties exploiteert in Groot-Brittannië, de VS, Europa en de Verenigde Arabische Emiraten, is een interactieve game-ervaring voor groepen, waarbij bewegingsregistratie, projectiemapping, aanraakschermen en surround sound worden gecombineerd om een 360-gradenervaring voor groepen te bieden van 2-6 spelers, van alle leeftijden en niveaus, om samen van te genieten.

Het partnerschap verstevigt de toewijding van beide bedrijven om interactieve, toegankelijke speelervaringen voor het hele gezin te leveren, ondersteund door merkgedreven verhalen en technologische innovatie.

Merlin en Immersive Gamebox zullen hun wereldwijde partnerschap tegen eind 2023 lanceren met twee initiële Gamebox-locaties op de bestaande locaties van Merlin in Sydney, Australië en Oberhausen, Duitsland. De samenwerking ziet een enorm potentieel voor een aanzienlijk uitrolplan op het Merlin Estate in de komende tijd. jaren, waaronder Groot-Brittannië, de VS en APAC. Elke Gamebox biedt plaats aan acht vrijstaande Gameboxen per locatie, die elk plaats bieden aan 2-6 spelers per speelsessie, en games uitvoeren die tussen de 30 en 120 minuten duren.

Het partnerschap creëert een spannend nieuw platform voor samenwerking met Merlin’s toonaangevende IP- en merkrelaties, waaronder HASBRO’s Peppa Pig, Sony Pictures Entertainment’s Jumanji, Ferrari en Cadbury, naast de al lang bestaande exclusieve relatie met de LEGO® Groep. Immersive Gamebox heeft momenteel een reeks iconische familiegedreven IP-partnerschappen met toonaangevende entertainmentstudio’s, waaronder: Paramount, met wie ze PAW Patrol: New Recruits creëerden, ’s werelds eerste meeslepende game voor kinderen vanaf 3 jaar, Rovio Entertainment waar ze de eerste produceerden ooit levensgrote katapult Angry Birds-spel; Aardman voor Shaun the Sheep en streaminggigant Netflix, waar ze een meeslepende Squid Game creëerden, gebaseerd op de populaire tv-show. IGB heeft onlangs ook een samenwerking aangekondigd met Merlin’s oude partner Sony Pictures Entertainment via Columbia Pictures Location Based Entertainment, aan een nieuwe Ghostbusters-game die deze Halloween wordt gelanceerd. Immersive Gamebox beschikt ook over een ‘IGB Original’-inhoudsbibliotheek via de eigen gamestudio, met populaire titels zoals Temple of Coins, Tip Tap Memory Challenge, en voor een volwassener publiek (14+), een nieuwe spannende ‘AI Nightmare’. spel komt in de winter van 2023.

De samenwerking met Immersive Gamebox breidt het aanbod van Merlin in Europa, de VS, het VK en ANZ verder uit, en ondersteunt de bredere strategie van het bedrijf om sterke clusters van ‘Midway’-attracties (indoor stadsattracties in belangrijke toeristische hubs) te creëren en te bouwen, waarbij de bestaande succes bij het creëren van entertainmentclusters in steden als Londen, Berlijn, Sydney, New York, Hong Kong en andere mondiale toeristische bestemmingen. De nieuwe Immersive Gameboxes zullen naast een reeks attracties staan die al aanwezig zijn in de stadsclusters en die geschikt zijn voor elke leeftijd.

Merlin’s Midway-attracties zijn onder meer Peppa Pig World of Play, LEGOLAND en LEGO Discovery Centres, Madame Tussauds, de Dungeons en SEA LIFE-aquaria, evenals iconische en unieke bestemmingen zoals de Sydney Tower Eye en lastminute.com London Eye.

“Will Dean is een buitengewone ondernemer die op meesterlijke wijze een team van wereldklasse heeft opgebouwd, geavanceerde technologie heeft ontwikkeld en heeft samengewerkt met iconische IP, waardoor Immersive Gamebox de perfecte aanvulling is in onze opbouw van onze clusters over de hele wereld. Immersive Gamebox biedt een verstandig bedrijfsmodel en een meeslepende ‘kom samen – speel samen’-ervaring die ongeëvenaard is. Dit nieuwe, opwindende hoofdstuk met Immersive Gamebox wordt uitgevoerd in de hoop dat met succes een diepere uitrol over ons hele mondiale landgoed zal plaatsvinden.”
SCOTT O’NEIL, CEO VAN MERLIN ENTERTAINMENTS