Legoland Resort China

Merlin Entertainments en Tencent hebben vandaag officieel de eerste fase gelanceerd van een strategisch partnerschap dat zal onderzoeken hoe technologie de ultieme themaparkervaring van de toekomst kan creëren. De aankondiging, die voortbouwt op de wens van Merlin om uitzonderlijk op maat gemaakte digitale ervaringen te bieden aan gasten van de meer dan 140 attracties en themaparken, werd gedaan tijdens de Tencent Global Digital Ecosystem Summit.

De overeenkomst bouwt voort op de wens van Merlin om uitzonderlijk op maat gemaakte digitale ervaringen te bieden aan haar gasten over de hele wereld. Het partnerschap, dat zich in eerste instantie zal richten op de komende LEGOLAND® Resorts in Shenzhen, Shanghai en uiteindelijk Sichuan, heeft tot doel de digitale toekomst van themaparken in China vorm te geven door gasten het allernieuwste te bieden op het gebied van gepersonaliseerde, naadloze en meeslepende parkervaringen.

Fotocredit: Merlin Entertainments – Legoland Resort China

Door de concurrerende technologie en big data-mogelijkheden van Tencent te benutten, zullen de LEGOLAND® Resorts in China een verbeterde digitale gastreis en service op maat bieden die de parkactiviteiten naar een hoger niveau zullen tillen. Het partnerschap zal innovatieve technologieën onderzoeken, zoals avatar-interactie, om de gastervaring te verrijken en tegelijkertijd slimme marketing aan te bieden met inzicht in het consumentengedrag van Chinese toeristen.

Een LEGOLAND® Resort is de ultieme LEGO® themapark- en hotelbestemming en biedt een breed scala aan interactieve attracties, spannende shows en amusementsattracties voor kinderen van 2 tot 12 jaar en hun gezinnen om samen te spelen, rijden, klimmen, bouwen en leren. De LEGOLAND® Resorts in China zullen gebruik maken van de concurrerende technologie en big data-mogelijkheden van Tencent om de digitale gastreis te verbeteren met op maat gemaakte service die de parkactiviteiten naar een hoger niveau zal tillen.

China is de op een na grootste markt voor thema-entertainment ter wereld en de indrukwekkende groei zal zich naar verwachting voortzetten. Als experts op het gebied van locatiegebaseerde attracties en met 13 andere Chinese attracties, waaronder vier LEGOLAND® Discovery Centres, vijf Madame Tussauds, SEA LIFE Centres, The Dungeons en Peppa Pig World of Play, heeft Merlin een diep inzicht in de behoeften van de Chinese consument en is hij in de voorhoede van opkomende trends, waaronder meeslepende ervaringen met merken waar gezinnen van houden, spelenderwijs leren en de metaverse.

Als mondiale technologiegigant en toonaangevende onderneming beschikt Tencent over uitstekende digitale innovatiemogelijkheden en expertise. Samen delen Merlin en Tencent een gemeenschappelijke visie op het creëren van geweldige avonturen voor gezinnen en het benutten van technologie om de gastervaring te verbeteren, waardoor deze samenwerking een natuurlijke match is.

“Merlin Entertainments heeft al bijna twintig jaar met trots miljoenen gasten vermaakt en geïnspireerd in onze attracties in heel China. Terwijl we vooruitkijken en blijven investeren en onze aanwezigheid op de Chinese markt vergroten, zijn we verheugd een strategisch partnerschap met Tencent aan te kondigen in afwachting en opwinding van de lancering van de grootste en meest innovatieve LEGOLAND® Resorts ter wereld. Tencent, het toonaangevende digitale mediabedrijf, is de perfecte partner om buitengewone gastervaringen te definiëren door middel van technologie en data. We zullen samenwerken om opnieuw uit te vinden hoe we meer herinneringen kunnen maken, meer geluk kunnen brengen en meer vreugde kunnen verspreiden naar meer gezinnen samen. Van avatar-interacties tot meeslepende shows: we kijken ernaar uit om LEGO-enthousiastelingen, gezinnen en themaparkgasten kennis te laten maken met een digitale ervaring van de volgende generatie in onze nieuwe resorts in Shanghai, Shenzhen en Sichuan, evenals de mogelijkheden voor extra attracties.”
SCOTT O’NEIL, CEO VAN MERLIN ENTERTAINMENTS

“De beslissing om LEGOLAND® Resorts te bouwen in Shenzhen, Shanghai en Sichuan getuigt van ons vertrouwen in het economische potentieel van China. Samen met de samenwerking met Tencent streven we ernaar een gezinsvriendelijke digitale gastervaring te creëren die is afgestemd op de behoeften en voorkeuren van Chinese gezinnen. LEGOLAND® Resorts in China zullen baanbrekende technologieën inzetten om een naadloze, gepersonaliseerde, slimme en innovatieve digitale gastreis te creëren, van vóór het bezoek, tijdens het bezoek en na het bezoek voor onze gasten. Of het nu gaat om attracties, hotels, restaurants en winkels, we zijn verheugd om onze gasten een meeslepende online tot offline ervaring te bieden, zodat ze kunnen genieten van hun tijd met het gezin.”
SIEGFRIED BOERST, MANAGING DIRECTEUR VAN LEGOLAND® RESORTS IN CHINA