how to (not) run a themepark newssite

Het nieuwe seizoen is weeral een maandje bezig en dat wil zeggen dat de pretparken weer volop draaien.

De paasvakantie was voor de meeste parken een schot in de roos.
Maar dit wil ook zeggen dat site zoals themeparksnews weer volop aan het draaien zijn.
Persberichten, uitnodigingen,… de vrijwilligers zitten niet stil.
Wij proberen ons vooral te onderscheiden door zeer objectief en een neutraal standpunt in te nemen.
Helaas niet alle sites doen dat blijkbaar.
Ik heb vandaag een artikel gelezen met als titel “How not to run a themepark”.
Na dit gelezen te hebben, dacht ik bij mezelf.
Je had beter als titel genomen “How not to run a themepark newssite”.

Een aantal feiten kloppen niet met de realiteit.
Een eerste fout.
Als journalist / freelancer check je altijd de feiten.
Deze verwoord je zo objectief mogelijk zonder enige vorm van partijdigheid.
Maar als je dan toch een park aan het afbreken bent, dan moet je ook alles zeggen.
Dus zeg ook dat park B dezelfde praktijken toepast dan parken A en C. Als je dan komt aanzetten dat Park B meer bezoekers heeft dan Park A, is dat ook niet moeilijk?

Veronderstel Park B heeft nog twee andere parken B2 en B3, dan kan dat allemaal in een en dezelfde pot gegooid worden.
En uiteindelijk begeef je op zeer glad ijs.
En eenmaal je een pad hebt bewandeld van negativiteit, blijven vele deuren ook dicht.
Ok er is recht van een vrije meningsuiting, maar er zijn ook nog grenzen.
En de meeste parken volgen de verschillende sites.
Daarom dat wij bij TPN onze berichten zo origineel mogelijk laten.
Zo blijven we neutraal.
En ook tijdens het schrijven van de columns wik en weeg ik mijn woorden zorgvuldig af.

Zo blijft een nieuwssite het langste draaien.