In de zomer van 2025 opent Holiday Park Germany een nieuw themagebied met een spectaculaire familieachtbaan, gebaseerd op de Studio 100-hitfilm “100% Wolf”. De nieuwe coaster maakt deel uit van een groter masterplan waarin Plopsa voor 80 miljoen euro investeert in haar Duits themapark, Holiday Park Germany.
Holiday Park Germany krijgt er opnieuw een attractie bij in 2025. De nieuwe familiecoaster brengt het verhaal van “100% Wolf” voor het eerst tot leven en werd speciaal ontwikkeld door de Duitse fabrikant Gerstlauer. Het betreft een investering van 11 miljoen euro.
“Gerstlauer is erg blij en dankbaar deel te mogen uitmaken van het projectteam dat deze familieachtbaan zal realiseren.”
– Coen Nieuwenstein, Gerstlauer
“Deze nieuwe aanwinst is een perfecte aanvulling op ons bestaand aanbod. De familiecoaster zal de kloof tussen onze indoor kinderachtbaan en de meer intense thrill coasters overbruggen. We wensen in Holiday Park Germany tegemoet te komen aan de behoeften van alle leeftijdscategorieën en zijn er dan ook van overtuigd dat deze investering zijn vruchten zal afwerpen in het verbeteren van onze bezoekerservaring.”
– Bernd Beitz, Director Germany van Plopsa
100% Wolf: nieuwe Studio 100-held maakt zijn opwachting
“100% Wolf” heeft met twee succesvolle seizoenen en één populaire bioscoopfilm wereldwijd de harten van jong en oud veroverd. Het verhaal, een combinatie van mysterie, humor en een spannend avontuur, draagt één belangrijke boodschap uit: ‘Iedereen heeft wat nodig is om een held te zijn!’ Een thema dat zich perfect leent voor een familiecoaster boordevol sensationele attractie-elementen. Net zoals de serie, garandeert de attractie ook plezier voor het hele gezin.
Masterplan van 80 miljoen euro
Holiday Park Germany onthulde aan het begin van dit jaar een heus masterplan, goed voor zo’n 80 miljoen euro aan investeringen. Deze zomer worden de attracties “Greenville Bus” en “Blinky’s Zeepkisten” geopend. In 2025 wordt aan het Blinky Bill themagebied een derde attractie toegevoegd en zal ook de darkride van De Smurfen voor het eerst operationeel zijn. De lancering van de familieachtbaan “100% Wolf” zal het neusje van de zalm worden – in wat voor Holiday Park een veelbelovend jaar belooft te worden. In 2026 zal het wereldberoemde Tomorrowland neerstrijken in Holiday Park Germany met een spectaculaire coaster in een gloednieuw themagebied, speciaal ontworpen voor volwassenen en tieners. De resterende 40 miljoen euro wordt geïnvesteerd in een nieuw waterpark met thematische zwembaden en spannende waterglijbanen.
“Holiday Park Germany zal door deze aanzienlijke investeringen een prominente positie in de industrie innemen en een unieke emotionele ervaring bieden aan onze bezoekers. Onze teams zullen zich de komende jaren inzetten om dit te realiseren.“
– Carl Lenaerts, CEO Plopsa