Fengjing Water Town

Merlin Entertainments, een wereldleider op het gebied van merkentertainmentbestemmingen, heeft deze week details van het langverwachte LEGOLAND® Shanghai Resort getoond op de China International Import Expo (CIIE), waarbij de eerste opwindende kenmerken van het familiegerichte internationale IP-gebaseerde resort werden onthuld.

Als demonstratie van hoe excellentie van internationale themaparken gecombineerd wordt met de lokale cultuur in het hele park, onthulde LEGOLAND® Shanghai Resort een Fengjing Water Town-model, dat zal worden gestationeerd in het themagebied van MINILAND van het park. MINILAND is het hart van elk LEGOLAND® Park, en het ontwerp van MINILAND in LEGOLAND Shanghai Resort is een eerbetoon aan iconische bezienswaardigheden en unieke lokale levensscènes, waarbij de natuurlijke pracht en stedelijke straattaferelen van de Yangtze River Delta en de bredere Chinese regio worden gevierd.

Fotocredit: Lego Shanghai Resort

Merlin’s wereldwijde Master Model Builders en toegewijde Merlin Magic Making-teams hebben samengewerkt om het Fengjing Water Town-model te creëren, dat is gemaakt van 36.000 LEGO-stenen en dient als eerbetoon aan de geografische locatie van het park, waarbij regionale architectonische elementen en het culturele tapijt van Jiangnan met elkaar zijn verweven. .

Bezoekers van de China International Import Expo hadden ook de mogelijkheid om een meeslepende ervaring te betreden van de klassieke Dragon Coaster van het park, een van de populairste attracties in LEGOLAND Parks, met behulp van virtual reality. Ambtenaren van de Shanghai Municipal Administration of Culture and Tourism en het Jinshan District Government, leidinggevenden van LEGOLAND en LEGOLAND Shanghai Resort, evenals vertegenwoordigers van aandeelhouders waren allemaal aanwezig, wat bijdroeg aan de betekenis van de onthullingsceremonie en de opwinding over wat er nog gaat gebeuren. Merlin Entertainments’ eerste LEGOLAND-park in China.

“Merlin is de partner bij uitstek voor IP-eigenaren om merken waar mensen van houden tot leven te brengen, en we zijn blij dat LEGOLAND Shanghai Resort de nieuwe Branded Entertainment Destination wordt voor het LEGO-merk in China. Op de China International Import Expo zijn we verheugd om de verbazingwekkende architectuur van de Yangtze River Delta-regio in LEGO-vorm te onthullen, in ons gloednieuwe MINILAND voor LEGOLAND Shanghai. Met het gewaardeerde LEGO-merk op de voorgrond en de onschatbare steun van de lokale overheid en een in Shanghai gevestigde partner, zijn we enthousiast over het transformeren van LEGOLAND Shanghai Resort in een cultureel toeristisch monument. China is een belangrijke groeimarkt voor ons en we kijken ernaar uit om onze aanwezigheid hier uit te breiden met deze belangrijke volgende stap in onze groeistrategie.”
JOHN JAKOBSEN, CHIEF OPERATING OFFICER VAN LEGOLAND® RESORTS

Fotocredit: Lego Shanghai Resort

Eerder in september kondigde LEGOLAND® Shanghai Resort de voltooiing van het heien en de start van de hoofdconstructie aan, wat een nieuwe mijlpaal voor het project markeerde naarmate het project vordert.

LEGOLAND Shanghai Resort, gelegen in Fengjing, het Jinshan District van Shanghai, is de eerste op gezinnen gerichte, internationale IP-gebaseerde resort- en hotelbestemming van de Yangtze River Delta, op maat gemaakt voor gezinnen met kinderen van 2 tot 12 jaar. Het bestaat uit een LEGOLAND-themapark en een themapark. hotel zal het themapark LEGOLAND® Shanghai Resort bestaan uit acht themagebieden die de meeste van de kenmerkende en populaire attracties en attracties van LEGOLAND-parken over de hele wereld bestrijken, waaronder LEGOLAND CREATIVE WORLD, BRICK STREET, BRICKTOPIA, LEGO® CITY, LEGO® FRIENDS, LEGO® MONKIE KID, LEGO® NINJAGO® World en LEGO® CASTLE, waardoor een gevarieerde en meeslepende themaparkervaring ontstaat voor zowel lokale gezinnen als toeristen. Het project is opgenomen in het 14e vijfjarenplan van Shanghai, dat een prominente plaats inneemt in de belangrijkste initiatieven van de stad en in de lijst met belangrijke buitenlandse investeringsprojecten.

Fotocredit: Lego Shanghai Resort

“Bij LEGOLAND Shanghai Resort hopen we de authentieke kernervaring en normen van mondiale LEGOLAND-parken te behouden en er tegelijkertijd voor te zorgen dat we de Chinese traditionele cultuur, lokale kenmerken van Shanghai en Jiangnan-waterstadelementen integreren, om een unieke internationale maar toch gelokaliseerde meeslepende ervaring te bieden voor bezoekers uit over de hele wereld. Het Shanghai Resort zal dienen als een broodnodige familiegerichte, internationaal erkende bestemming in de regio, en wij geloven dat deze ongelooflijke creaties, zoals het nieuwe MINILAND, het plezier van zowel kinderen als volwassenen van alle leeftijden zullen vergroten, waardoor hun bezoek werkelijk onvergetelijk zal worden. ”
SIEGFRIED BOERST, ALGEMEEN DIRECTEUR VAN LEGOLAND RESORTS IN CHINA

China is de op een na grootste markt voor thema-entertainment ter wereld, en de indrukwekkende groei zal zich naar verwachting voortzetten. Als experts op het gebied van locatiegebaseerde attracties, en met 13 andere Chinese attracties, waaronder vier LEGOLAND® Discovery Centres, vijf Madame Tussauds, SEA LIFE-aquaria, The Dungeons en Peppa Pig World of Play, heeft Merlin Entertainments een diep inzicht in de behoeften van de Chinese consument en loopt voorop in opkomende trends, waaronder meeslepende ervaringen met merken waar gezinnen van houden, leren door spelen en de samensmelting van cultuur en creativiteit.

LEGOLAND Shanghai Resort heeft tot doel de meest aanbevolen elementen van de Yangtze River Delta-regio te verzamelen om in LEGO-vorm te bouwen en in hun MINILAND te installeren, door middel van publieke deelname via een online campagne. De campagne geniet de steun van de Shanghai Municipal Administration of Culture and Tourism, Shanghai Jinshan Urban Construction Investment Group (JUIG) en Travel Times.