Deze voormiddag vond de feestelijke openingsceremonie van De Smurfer in Plopsa Coo plaats. Bezoekers kunnen sinds kort een ritje maken op de coaster die volledig gethematiseerd werd naar de leefwereld van de iconische Smurfen met Gargamel in de hoofdrol. Het betreft een investering van 1,2 miljoen euro.
Na o.a. een rondreis in Dubai en Shanghai, waar De Smurfen een eigen themagedeelte hebben in verschillende attractieparken, vinden de blauwe figuurtjes een nieuwe thuis in Plopsa Coo. Het waren dan ook Grote Smurf en Smurfin die samen met de dochter van Peyo, Véronique Culliford, de coaster officieel openden in het bijzijn van heel wat fans en genodigden.
De coaster, gelegen aan de voet van de watervallen van Coo, werd recent volledig gestript en in een magisch Smurfenkleedje gestoken. Zo werden de wachtrij, het station en de karretjes volledig gethematiseerd naar de leefwereld van de iconische Smurfen. Met een lengte van 570 meter en een hoogte van 15 meter razen bezoekers doorheen het magische Smurfendorp en langs het pronkstuk van de attractie; het kasteel van Gargamel. Het kostenplaatje van deze thematisering bedroeg 1,2 miljoen euro.
Naar aanleiding van De Smurfen hun 65e verjaardag werd er ook een expo voorzien naast De Smurfer met indrukwekkende foto’s en leuke wist-je-datjes over De Smurfen, die ook na de opening voor een bepaalde tijd zal blijven hangen voor de bezoekers.
“De Smurfen zijn enorm populair bij verschillende generaties. Het was dus niet meer dan logisch dat we hiermee aan de slag gingen en hen in Plopsa Coo integreerden. Dit deden we in nauwe samenwerking met IMPS, de wereldwijde licentiehouder van De Smurfen.” aldus CEO a.i. Koen Clement. Ook Véronique Culliford is enthousiast: “Ik ben ontzettend blij dat De Smurfen eindelijk thuiskomen in hun land van oorsprong en dit op hun 65e verjaardag.”