Cadbury World

Merlin Entertainments, Europa’s grootste en ’s werelds op een na grootste exploitant van bezoekersattracties, is begonnen met de exploitatie van Cadbury World in Birmingham, VK, na voltooiing van een overeenkomst waarbij Merlin de exploitatie- en merklicenties van de attractie verwerft.

Cadbury World, geopend in 1990, is een van de populairste attracties van de West Midlands met meer dan 600.000 bezoekers per jaar. Bezoekers leren over de favoriete chocolade van het land en het erfgoed van het merk Cadbury door middel van een reeks interactieve ervaringen, waaronder een 4D Chocolate Adventure, een chocoladeproefzone en chocoladedemonstraties met een team van eigen chocolatiers. De attractie is ook de thuisbasis van ’s werelds grootste Cadbury-winkel en een eigen Cadbury Café.

Fotocredit; Merlin Entertainments

Het exclusieve partnerschap tussen Merlin en Mondelēz International werd vorig jaar aangekondigd en heeft ertoe geleid dat Merlin Entertainments verantwoordelijk is geworden voor de dagelijkse leiding van de Cadbury World-site, haar werknemers en alle operationele beslissingen, evenals de licentie om de Cadbury World-merk in het VK. Merlin is goed gepositioneerd om het succes van Cadbury World te versnellen door zijn expertise van wereldklasse op het gebied van attracties en gastervaring naar de locatie te brengen.

Fotocredit; Merlin Entertainments

Het partnerschap maakt deel uit van de strategie van Merlin om IP-partnerschappen aan te gaan met enkele van ’s werelds meest populaire merken op haar wereldwijde landgoed, met bestaande succesvolle partnerschappen waaronder de LEGO Group, Sony Pictures Entertainment en HASBRO.

Fotocredit; Merlin Entertainments

FIONA EASTWOOD CHIEF OPERATING OFFICER, MIDWAY ATTRACTIONS AND RESORT THEME PARKS

“Cadbury is een van ’s werelds beroemdste chocolademerken en we zijn verheugd om zijn merkervaring, de legendarische Cadbury World, toe te voegen aan onze groeiende Merlin-familie. Deze toevoeging aan ons sterke merkenportfolio is een evolutie van onze langdurige samenwerking met Cadbury voor een reeks ervaringsgerichte activiteiten en winkelruimtes in onze themaparken in het VK, en maakt deel uit van onze voortdurende strategie om samen te werken met bekende IP’s om opwindende meeslepende ervaringen voor onze gasten over de hele wereld. We zijn verheugd om het Cadbury World-team in Merlin te verwelkomen en nauw met hen samen te werken om het momentum van de attractie te versnellen en de volgende fase in te gaan om de iconische, meeslepende chocolade-ervaringen van Cadbury World tot leven te brengen met een extra vleugje Merlin-magie in de komende jaren. ”