Apenheul wint tweede prijs

Apenheul is één van de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland. In het grootste onafhankelijke, doorlopende onderzoek naar klantvriendelijkheid van Nederland, uitgevoerd door MarketResponse, heeft het apenpark de tweede prijs gewonnen in de categorie Leisure.

Apenheul is één van de vijf bedrijven die in de race was voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2022. Ook de Efteling, KLM, Landal Greenparks en Van der Valk Hotels & Restaurants waren genomineerd in de categorie Leisure. De Efteling won de eerste prijs en Van der Valk Hotels & Restaurants eindigde als derde. In de top 75 van alle branches heeft Apenheul de 14e plaats behaald met een rapportcijfer van 7,9.
Het is de eerste keer dat Apenheul genomineerd is. Dat zij ook meteen in de prijzen valt is natuurlijk heel bijzonder! Directeur Roel Welsing: “Wij zijn enorm trots dat we deze prijs vandaag gewonnen hebben. Dit is een mooie blijk van waardering voor de inzet van al onze collega’s. Wij willen onze bezoekers het leukste en meest bijzondere dagje uit tussen de apen bieden. Daarom heeft iedereen bij Apenheul, van park tot kantoor, klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan. Deze prijs is een erkenning van die inzet en een mooie waardering voor alle collega’s.”

Onafhankelijke prijs op basis van continu onderzoek

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse. Organisaties kunnen zich niet zelf aanmelden of hun klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. Bij deze 15e editie heeft MarketResponse 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven verzameld. Er zijn dit jaar 10 afzonderlijke branches, met goede doelen als buitencategorie.