Internationale Dag van Mensen met een Handicap

Merlin Entertainments, de wereldleider in merkgerelateerde entertainmentbestemmingen, viert de Internationale Dag van Personen met een Handicap door de financiering van 21 toegankelijkheidsprojecten in acht landen aan te kondigen, met een totale investering van £ 500.000 in 2024, met het oog op meer investeringen in de komende jaren.

De toegankelijkheidsprojecten omvatten zowel nieuwe faciliteiten als upgrades van bestaande voorzieningen, die de attractie-ervaring voor gasten met een handicap wereldwijd helpen transformeren. Enkele van de projecten die profiteren van deze financiering zijn:

SEA LIFE Sydney: in december wordt een gloednieuwe sensorische kamer geopend. De ruimte is zorgvuldig ontworpen met kalmerende verlichting, tactiele elementen en rustgevende geluidslandschappen om een ​​tijdelijk rustig toevluchtsoord te bieden van de drukke omgeving van het aquarium. De sensorische kamer is gebouwd met alle gasten in gedachten, maar is ontworpen om zich te richten op de ondersteuning van neurodiverse klanten.

LEGOLAND® Billund: het resort staat gepland om te openen in het seizoen 2025 en zal verbeterde invalidentoiletten introduceren met een kleedruimte voor volwassenen met een lift, wat de gezinsvriendelijke toegankelijkheid verder verbetert.

Madame Tussauds Singapore: De attractie heeft de toegankelijkheid verbeterd door hellingen te installeren naar verhoogde platforms, zodat rolstoelgebruikers dicht bij hun favoriete wassenbeelden van beroemdheden kunnen komen zonder barrières.

SEA LIFE Charlotte-Concord: In samenwerking met Tour-Mate heeft het aquarium een ​​volledige beschrijvende audiotour geïntroduceerd die is ontworpen voor bezoekers met een visuele beperking. Als aanvulling op de tour zijn er nieuw geïnstalleerde genummerde tourstops die allemaal in braille zijn, wat een inclusieve en boeiende ervaring biedt voor alle gasten.

“Bij Merlin Entertainments willen we de attractie-exploitant bij uitstek zijn voor bezoekers met alle niveaus. Onze investering van £ 500.000 onderstreept onze toewijding om inclusiviteit een fundamenteel onderdeel van onze attracties te maken. Of het nu gaat om een ​​zintuigvriendelijke kamer of geavanceerde toiletvoorzieningen, ons doel is om ervoor te zorgen dat toegankelijkheid niet alleen een kenmerk is, maar een gedeelde missie. Iedereen verdient de kans om onvergetelijke herinneringen te creëren en we zetten ons in om dat voor iedereen te realiseren.”
Kate McBirnie, Accessibility Manager bij Merlin Entertainments




Deze investering is in lijn met Merlin’s ESG-strategie, More to Your World, die prioriteit geeft aan inclusiviteit en toegankelijkheid. Naast fysieke upgrades blijft het bedrijf gezinnen in nood ondersteunen via zijn liefdadigheidsinstelling, Merlin’s Magic Wand. In 2024 bood de liefdadigheidsinstelling meer dan 135.000 Magical Days Out en 230.000 magische ervaringen wereldwijd, waardoor de vreugde van Merlin’s attracties door iedereen wordt gedeeld.

Bron/fotocredit: Merlin Entertainments