Hoewel het pretparkseizoen een tijdje gedaan is, zijn de laatste dagen nog topdagen.
Halloween is de laatste jaren uitgegroeid tot een ware booming business. Daarom spelen heel wat parken daarop in.
Voor heel wat parken is de halloween een tweede hoogseizoen. En je merkt dat ook aan de bezoekers aantallen.
Walibi holland haalde vorig jaar liefst 200000 bezoekers op 11 dagen.
Daarom wordt er ook de nodige tijd gestoken in research en development om de beleving nog te verbeteren.
Walibi Holland pakte dit jaar ook uit met een nieuwe experience “ the clinic”. Je stapt als het ware mee in een verhaal, en dit helemaal alleen.
Voor de uitwerking, startte het eventteam reeds in maart van dit jaar al met de concepten. En werd er gesleuteld tot dat het concept op punt stond.
Daarnaast heeft het park ook tal van mazes en scarezones. Wat me wel opviel was de sobere decoratie in het park.
Terwijl andere parken hun park decoreren met tonnen pompoenen en strooibalen. Ik had het geluk om een backstage tour te krijgen in een van de mazes. “Jeffersons manor”.
Hoewel het traject voor de bezoeker vrij simpel is, is het voor de acteurs, achter de schermen, vaak een doolhof.
Hoewel de maze uit eenvoudige materialen is opgebouwd, zijn er toch wel een paar moderne snufjes die er voor zorgen dat de sfeer “huiveringwekkend” is.
Om de sfeer er nog wat in te houden, ga ik hier niet verder op uitwijden. Niet alle parken doen mee aan halloween.
Zo houdt Hansa Park herbstzauber. Het park wordt ’s avonds omgetoverd tot een feeëriek lichtspektakel.
Geen pompoenen en afschuwelijke monsters, maar pure romantiek.